Характеристика
Робота
вчителя – передавати знання і навики учням у школі. Вчителі початкових класів є
зазвичай класними керівниками, які ведуть всі предмети, за винятком фізкультури
і співу. Починаючи з 4-5 класу, учні починають отримувати поглиблене предметне
навчання, і кожен предмет починають викладати різні вчителі. Вчитель керується
в своїй роботі затвердженою міністерством програмою навчання і предметними
програмами. Навчання ґрунтується на методиках, складених в інтересах
оптимального розвитку. Також як учням, так і вчителеві доводиться готуватися до
уроків. Він збирає для даної теми наочні посібники (географічні карти, учбові
фільми, спеціальні матеріали тощо.) і прагне зробити кожен урок змістовним.
Хороший вчитель може захопити дітей і зацікавити своїм предметом. Щонаглядніше
вчитель зробити свій предмет і пов'яже його з практичним життям, то легше
учнями засвоювати предмет і закріпити знання. Існує думка, що у вчителя має
бути акторський талант, щоб уроки були для учнів цікавими і привабливими. В
ході уроку вчитель знайомить учнів з новим матеріалом, повторює пройдений на
попередніх уроках матеріал, перевіряє домашні завдання і задає нові. Засвоєння
пройденого матеріалу вчителем перевіряється за допомогою усних відповідей і
письмових контрольних робіт.
Умови праціРобочий день вчителя
порівняно насичений, а уроки – це лише одна із складових частин його роботи.
Підготовка до уроків займає 1/3 об'єму уроків. Вчителеві доводиться проводити
4-6 уроків в день плюс позакласна робота. Влітку у вчителів 2-місячна відпустка,
також вони можуть разом з учнями проводити канікули. Вчителі працюють з великим
розумовим навантаженням, тому що залучення уваги 25-30 учнів 40 хвилин підряд
завдання не з легких. Психічного навантаження додають невиховані учні, які
заважають проведенню уроку. Знайти спільну мову з важкими учнями - велика
проблема для вчителя. Велике навантаження має також голос вчителя, що є, окрім
дошки і крейди, його основним інструментом. Необхідні знання, навики та риси
характеруДля роботи вчителем необхідна спеціальна педагогічна освіта. Більшість
вчителів мають вищу освіту і спеціалізацію по певних предметах. А вчитель
молодших класів повинен володіти всіма основними предметами. У вчителів є
можливість вдосконалюватися на семінарах і курсах підвищення кваліфікації. Він
повинен змусити учнів слухати себе, цьому сприяють хороші навики вираження і
дружелюбність. Вчитель має мати знання у сфері психології, які допомагали б
йому краще розуміти дітей і спокійно вирішувати виникаючі проблеми. Добре, якщо
вчитель може вислухати дітей. На самому початку, коли починають працювати
вчителем, слід встановити так звані «правила гри», таким чином, конкретність і
послідовність у своїх вимогах є однією з умов запобігання взаємним
непорозумінням. Вчитель обов'язково має бути доброзичливим і дружелюбним.
Врівноваженість і толерантність допомагають учителю порозумітися з неслухняними
учнями. В наш час ті, хто мріє добре заробляти і при цьому не втомлюватися на
роботі, навряд чи виберуть шлях шкільного вчителя. Педагогіка - справа ентузіастів,
які з дитинства бачили себе в ролі наставника, мріяли «сіяти розумне, добре,
вічне», формувати нове покоління. Вчитель - не просто професія, це місія. Тому
і попит на викладачів особливий. Від них вимагається багато: бути коректними,
уважно ставитися до дітей, виявляти цікавість до своєї роботи, предмету.
Вчитель повинен уміти відповісти на будь-яке питання, яке виникло у його
вихованця Відмінними рисами справжнього педагога повинні стати постійний
саморозвиток і розширення власного кругозору, удосконалення методів роботи.
Сучасне життя безперервно змінюється, у дітей тепер нові інтереси, захоплення,
ідеали. Щоб завоювати довіру школярів, необов'язково поділяти їхні погляди, але
знати про них необхідно. Хороший вчитель повинен проявляти граничну делікатність
у відношенні до дітей, бути уважним до того, що їм подобається. Необхідно
враховувати, що все сказане може сильно вплинути і на інтелектуальний, і на
емоційний розвиток дитини. Вчителям постійно доводиться спілкуватися не лише зі
школярами, але і з їхніми батьками, бабусями і дідусями. Це люди, що належать
до різних соціальних сфер, і з кожним з них треба порозумітися, підібрати до
них ключик, завоювати довіру, щоб і для них слова педагога були важливі і вони
виконували його рекомендації. Від такого взаєморозуміння залежить багато. Якщо
батьки з недовірою відносяться до вчителя, як той зможе грамотно побудувати
стосунки з дитиною? Часто педагогам доводиться мати справу з дітьми з непростих
сімей. Що і казати, більшість людей неідеальна, і в сім'ях буває всіляке. Якщо
дитина не отримує підтримки і розуміння рідних, вона повинен знайти все це у
вчителя. В наш час вчителям особливо важко. Змінюються не лише програми
навчання, тобто змістовне наповнення предмету, але і сам стиль, спосіб
викладання. Постійно з'являються нові методики, і за всім цим потрібно
стежити.. Не всі викладачі люблять відвідувати курси підвищення кваліфікації,
семінари тощо, хоча таке навчання дуже багато що їм дає, адже йдеться не лише
про здобуття інформації, але і про обмін досвідом між колегами. Такі зустрічі і
безпосереднє спілкування необхідні, щоб фахівці не «застоювалися», не звикали
користуватися прийомами лише свого педагогічного колективу, шукали нові шляхи і
вирішення педагогічних завдань. Окрім проведення уроків, в обов'язки вчителів
входять складання планів, заповнення журналів, написання звітів тощо. Оскільки
програми навчання регулярно змінюються, щороку все доводиться оновлювати,
переписувати заново. Але і обійтися без цього не можна, і справа тут не лише у
формальній вимозі адміністрації. Планування допомагає уникнути накладок,
суперечок в програмах із суміжних дисциплін, наприклад з математики і фізики,
коли для пояснення матеріалу з одного предмету необхідне знання з іншого. Більшість
людей вибирають майбутню професію ще під час навчання в школі, і на їхнє
рішення часто впливають не лише здібності, але і відношення до особи вчителя,
який вперше відкрив їм двері в країну знань. Людина, що вирішила стати
вчителем, має бути готовою до того, що доведеться долати безліч труднощів і, не
дивлячись на це, рухатися вперед. Труднощі вчительського життя відомі всім:
навантаження, стрес, непрості стосунки у шкільному колективі, паперова
тяганина, колосальна відповідальність, часто ледачі і невдячні учні. Є в
педагогічній діяльності і свої радощі, скажімо, бачити, як на твоїх очах
дорослішає людина, як прокидається в ній інтерес до знань, як з довірою і
любов'ю йде вона до тебе за порадою... Все залежить від точки зору самого
фахівця, його відношення до роботи, бажання вкласти в неї душу. Кар'єрні сходи
вчителя мають не так вже багато рівнів: методист, завуч, директор. Причому,
займаючи будь-яку з перерахованих посад, можна поєднувати роботу з викладанням.
Методисти і завучі часто «виростають» із звичайних вчителів. Але в зарплаті в
порівнянні з ними не настільки вже виграють. Вчителі з окремих предметів
зазвичай формують методичні об'єднання за профілем, найбільш досвідчені і
шановані стають головами методичних об'єднань.. Більшість вчителів мають ще
одне навантаження - класне керівництво. Для одних це додатковий хрест, для
інших — необхідність заповнювати журнал (іншими словами, зайві папірці), а є
такі, які починають рахувати «свій» клас практично власною сім'єю. Зростаючи,
учні відвідують педагогів, все частіше переконуються в їхній правоті,
розуміють, як багато важливого і потрібного вклали ті в їхні дитячі голови. Для
справжніх вчителів відчуття причетності до справи формування людини куди
важливіше від зарплати. На розмір зарплати в державних школах впливають
кількість годин, тобто уроків, які вчитель проводить, а також його розряд або
кваліфікаційна категорія, наявність додаткового навантаження (класне
керівництво, методична робота тощо.). У деяких категоріях шкіл або класів
існують надбавки до зарплати. Хтось із вчителів підробляє приватними уроками. Безумовно,
професія вчителя дуже важка, зате одна з найпотрібніших. Всіх нас багато в чому
сформувала школа, і, в першу чергу, наші педагоги. Важко переоцінити заслуги
талановитого вчителя, який відкриває перед дитиною двері у світ знань, впливає
на формування його життєвих пріоритетів, закладає основи його майбутнього, а
значить, майбутнього цивілізації.
Комментариев нет:
Отправить комментарий